1200GS Hakkında Herşey...

Uzun süredir kullandığım motosikletim hakkında edindiğim deneyimlerimi ve bildiklerimi paylaşmak için bu blogu oluşturdum.

Gezi yazılarından bakım onarıma, modifikasyondan sürüş tecrübelerine kadar edindiğim bir çok deneyimi bu blogda yayınlayıp kalıcı olmasını istedim. 

Keyifli olmasını dilerim.

Bozcaada

24 Eylül 2008 Çarşamba

Led Stop ve Sinyaller

1200 GS in arka stop farı grubunu ve motosikletimin sinyallerini led olanlar ile değiştirdim.

Arka park lambası ve frenleme sırasında kırmızı ışık çok dikkat çekici hale geldi.

Ayrıca Led sinyaller her zamankinden daha parlak ve daha dikkat çekici oldu.

Durum tespiti:

1200GS bilindiği gibi elektrik sitemini elektronik kontrol ünitesi ile kontrol ediyor (can bus)

Can bus kontağı açınca sistemi kontrol ederken ilgili lambalara sinyal gönderiyor.
 
Gönderdiği sinyalden gelen cevaptaki dirence bakıyor ilgili değerin altında ise lambanın patladığını düşünüp ekrana arka lamban/ön lamba yanmıyor ikazı veriyor.

Arka park lambası 5 W elektrik çekiyor (frenlemede 21 W çekiyor), sinyaller ise 10 W güç çekiyor.

Sorun:

Mevcut lambaları söküp yerine led grubu bağladığım için sistem beklediği cevabı alamayınca arka stop grubunun ve ön sinyallerin çalışmadığını düşünerek ekrana ikaz veriyor lambaların yanmıyor diye.

Çözüm:

Sinyallerin her birine ayrı ayrı 1w gücünde bir direnç bağlayınca sistem uyarı vermiyor. Arka stop için ise minimum 2.5 w güc çeken bir direnç bağlayarak sorunun giderebilirsiniz.

Arka led stop ve sinyallerin görüntüsü.



Ön sinyallerin görüntüsü



Far kapalıyken 4 lü flaşörlerin görüntüsü



Far açık sinyaller (Xenon'a rağmen)



Arka park yanarken sinyallerin görüntüsü



Park lambası tek sabit yanarken



Fren yapınca



Led grubunun tasarımı çok şık tavsiye ederim.



Maliyet:

Stop farı : 38 usd + 20 usd kargo = 50 usd
led sinyaller : çifti 40 euro x2= 80 euro 
montaj: sinyaller için biraz modifikasyon gerekti 10 YTL

7 yorum:

Adsız dedi ki...

meraba yurt dışından led far getırttım fakat aynen anlattıgınız gııbı bır sorunla karsı karsıya kaldım. bugun gıdıp 2.5 w lık dırenc aramaya basladım fakat kıme gıttıysem 2.5 w lık bır dırenç olmadıgını soyledı 3 yada 5 w olarak var bırde bunların bir sürü değerleri var dediler araştırmalar sonucu 5 w k1 ve k10 değerlerinde dirençlerden aldım fakat nasıl takmam gerektıgını bılmıyorum yardımcı olursanız cok sevınırım mehmet berge

Mehmet Durak dedi ki...

Mehmet yanlış ifade kullanmış olabilirim.

sinyaller için her birine ayrı ayrı 1W güç çekecek minik ampuller bağlayıp gizledim.

Stop için ise arkaya 2.5 W güç çeken bir adet yine ampul bağladım ve gizledim.

Can Bus hata vermiyor böylece.

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Led takımlarının maliyetlerini vermişsiniz. Led'li sinyalleri ve arka farı bu fiyatlara nerden aldınız acaba?

Yararlı bilgiler için teşekkürler. Emeğinize sağlık

erhangezen dedi ki...

Selam yolda bir gs in ledli stoplambasi ilk frene basildiginda once flash cakip sonra normal moduna geciyordu. Bu ledlerde o sekildemi calisiyor. Siz bu sekilde calisan bir stop biliyormusunuz

erhangezen dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Arkadaslar fariim yanmiyor kısa olan geçenlerde değiştirdim kabloları bantladim çalıştı kış ayı oksit yapmasın diye soket e bağladım bantları soktum şimdi calismiyor lamba ne yapmam gerekiyor

Unknown dedi ki...

Arkadaslar fariim yanmiyor kısa olan geçenlerde değiştirdim kabloları bantladim çalıştı kış ayı oksit yapmasın diye soket e bağladım bantları soktum şimdi calismiyor lamba ne yapmam gerekiyor