1200GS Hakkında Herşey...

Uzun süredir kullandığım motosikletim hakkında edindiğim deneyimlerimi ve bildiklerimi paylaşmak için bu blogu oluşturdum.

Gezi yazılarından bakım onarıma, modifikasyondan sürüş tecrübelerine kadar edindiğim bir çok deneyimi bu blogda yayınlayıp kalıcı olmasını istedim. 

Keyifli olmasını dilerim.

Bozcaada

23 Eylül 2008 Salı

Buji değişimi

Bujilerin her 20.000 km de bir değiştirilmesi BMW tarafından tavsiye edilir.

12GS için üretilen orjinal NGK (Japan) buji fiyatı 11 euro/adet tir. 

12GS te her silindirde 2 adet olmak üzere toplamda 4 adet buji bulunur.
Bujilerden birisi silindir kapağıda gördüğümüz muhafazanın altındadır.
Muhafazayı çıkarmak için kablo tarafındaki çıkıntısından korkmadan kendinize doğru çekin.


Bujin başlığını göreceksiniz.


Buji başlığını da korkmadan kendinize doğru çekin. Lastik başlık bujiye vidalı değildir çekince çıkacaktır.


Diğer buji ise silindirin alt kısmında plastik korumanın altında.


Plastik korumayı iki adet civatayı sökerek çıkartıyoruz.



İkinci buji başlığı da vidalı değildir, korkmadan aşağıya doğru çekerek çıkartılır.



Buji anahtarı kullanarak eski bujileri söküyoruz. Motor sıcakken bu işlemi yapmak bujinin kırılmasına, buji yuvasının yalama olmasına veya motor hızla soğuduğu için sıkı geçen buji anahtarının yuvada sıkışmasına neden olabilir.

Bu tür sorunlar yaşayabileceğinizi düşünerek bujileri sökerken uygun anahtar takımı kullanarak nazik davranmanızı tavsiye ederim.


Her iki silindirdeki 4 adet bujiyi söktükten sonra eski bujileriniz şu şekilde görünecektir.


Yeni bujileri yuvalarına diş kaptırmadan takıyoruz.


Gevşek veya çok sıkı bir vidalama yapmadan kararlı bir şekilde sıkıyoruz.


Alttaki bujilerin plastik korumalarını takıyoruz.



Buji değişimi tamamlandı.






Hiç yorum yok: